Pelimuoto: Kätköt ja kylä


Pelimuodon säännöt

 

Kartta

Terroristit, Lähtö: A

 

Kätköt:

Alueella on kolme kätköä ja ne ovat merkitty karttaan. Kätköt ovat naamioverkoista tehtyjä ”telttoja” ja niiden jokaisen sisällä on yksi laatikko epävakaata radioaktiivista ainetta. Terroristien on tarkoitus kerätä näitä laatikoita vakauttimen avulla. Kun tarpeellinen määrä joko 2 tai 3 laatikkoa on vakautettu voidaan ne viedä vedenottamolle tai vesitornille ja purkaa siellä.

Vakautus:

Vakautinta kuljetetaan vain repussa(pelijohdon määräämä). Laite asetetaan radioaktiivisen laatikon lähelle ja kytketään päälle. Laitteeseen säädetty aika 2 min on vaadittu aika aineen vakauttamiseen, jonka jälkeen äänimerkin loputtua (15 sek.) radioaktiivinen aine on valmista kuljetettavaksi. Myös näitä laatikoita kuljetetaan samassa repussa kuin laitetta.

Purku:

Radioaktiivisen aineen purku tapahtuu vesitornilla bunkkerissa tai vedenottamolla rakennuksen sisällä seuraavasti. Otetaan laatikko 1. ja vakautin pois repusta ja kytketään vakautin päälle. Kun aika on kulunut ja äänimerkki on loppunut vaihe 1. on suoritettu jonka jälkeen huudetaan ”VAIHE YKSI SUORITETTU”. Tämän jälkeen otetaan laatikko 2. pois repusta ja jos laatikoita on kolme otetaan myös kolmas pois ja käynnistetään laite uudelleen. Kun laitteen aika on toisen kerran kulunut ja äänimerkki loppunut on tehtävä suoritettu ja huudetaan ”PELI OHI”

Huomiot:

Vastapuoli koittaa saada vakautinta haltuunsa ja toimittaa sitä radiomastolle tuhottavaksi. Jos vastapuoli saa laitteen haltuun niin kaikki siihen mennessä onnistuneesti suoritetut vaiheet pysyvät voimassa. Eli jos laitteen onnistuu saamaan takaisin niin tehtävät jatkuvat siitä mihin ne jäivät. Esimerkiksi: laitteella on ehditty purkamaan yksi laatikko vedenottamolla onnistuneesti, jonka jälkeen laitteen ja loput laatikot saa vastapuoli haltuunsa. Laite ja loput laatikot saadaan takaisin haltuun lähellä radiomastoa niin voidaan loppu purku suorittaa myös vesitornilla.

Vastapuolen toinen tehtävä on myös merkata kylä savuheitteellä ilmaiskua varten joten kylän puolustus tai edes valvonta on kannattavaa.


Armeija, Lähtö: B

Kätköt:

Alueella on kolme kätköä ja ne ovat merkitty karttaan. Kätköt ovat naamioverkoista tehtyjä ”telttoja” ja niiden jokaisen sisällä on yksi laatikko epävakaata radioaktiivista ainetta. Armeijan tehtävänä on estää terroristeja saamasta haltuunsa näitä kätköjä ja parhaassa tapauksessa kaapata vakautin ja tuhota se radiomastolla.

Vakautin:

Paras tapa estää terroristien operaatio on kaapata vakautin ja kuljettaa se radiomastolle isoon rakennukseen. Vakautin on monimutkainen laite joka sisältää myrkyllisiä kemikaaleja, eli kun vapautin on saatu radiomaston rakennukseen on se kytkettävä päälle rakennuksessa. Laitteen tuhoutuminen on kaksi vaiheinen ensimmäinen vaihe tuhoaa kemikaalit eli kun laite kytketään päälle ja 2 min sekä äänimerkin 15 sek loputtua ovat kemikaalit tuhottu ja huudetaan ”vaihe yksi suoritettu”. Toinen vaihe tuohoaa laitteen eli laite on uudelleen käynnistettävä jos tämä vaihe onnistuu on tehtävä suoritettuja ja peli on ohi.

Kylä:

Järvikylän alueella on pieni maalaiskylä jonka terroristit ovat vallanneet ja koittavat myrkyttää sen vesivarannot. Kylässä olevien terroristien vahvuus on kuitenkin sen verran suuri että sitä ei pelkän jalkaväen voimin tuhota. Tehtävä on siis merkitä kylän keskipiste (Grilli/nuotio) savuheitteellä ilmaiskua varten. Onnistunut ilmaisku ei kuitenkaan lopeta peliä eli on vain ns. lisätehtävä josta saa pisteitä.

 

Erityishuomiot

Kun reppua tai savuheitettä kantava pelaaja ammutaan voi haavoittunut/tippunut pelaaja antaa kannossa olevan peli materiaalin toiselle vieressä olevalle pelaajalle tai jättää maahan jolloin ei paljasta pelissä olevaa pelaajaa. Tippunut pelaaja joka lähtee respalle respaamaan ei kuitenkaan ota reppua mukaansa vaan jättää sen maahan.

Jos varsinainen peliaika loppuu ja esim. vaihe 1. on käynnissä jatkuu peli niin kauan kuin vaihe 1. tai 2. keskeytetään, tai kun ne on suoritettu.

Esimerkki: Peliaika loppuu vaihe 1. tai 2. kesken. Peli jatkuu normaalisti niin kauan kuin vaihe 1. ja 2. suoritetaan loppuun tai vastapuoli keskeyttää vaiheen 1. tai 2.

Respaus

Respaus: Molemmat osapuolet voivat respata aloitus paikoiltaan siten että, kun tippunut pelaaja saapuu respalla ja odottaa n. 30 sek voi hän tämän jälkeen palata peliin mukaan.

Pelin päättyminen

  • Peliaika loppuu

  • Kun vakautin on tuhottu tai radioaktiivinen aine on onnistuneesti purettu


 Yhteistyössä mukana: